voor en na starlightzeep - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van laura heinhuis - WaarBenJij.nu voor en na starlightzeep - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van laura heinhuis - WaarBenJij.nu

voor en na starlightzeep

Blijf op de hoogte en volg laura

27 Augustus 2013 | Suriname, Paramaribo

gister al vroeg op om 7 uur helemaal wakker lang in Nederland was het wel al 12 uur maar hier maar was het nog vroeg!
eerst s'ochtends lekker in pyjama rondgelopen en aan de warmte gewend (al word dat in de loop van de dag wel erger dus echt wennen is er niet bij) toen lekker genoten van een koude douche (er is hier alleen koud water)
Rond die tijd werd er gebeld door onze Surinaamse mentor dat er iemand was die ons een rondleiding en veiligheid's instructie kon geven. Deze man heeft ons van alles laten zien een paar supermarkten een fruitkraampjes hij heeft ons knippa's laten proeven dat is een vrucht die een beetje op een lychee lijkt ook met een schil en een grote pit alleen is de glad en de structuur en de smaak is totaal anders het bleef aan je tong plakken echt grappig.
ergens in deze 6 urige rit kwamen we langs de zee. Ze hebben daar kleine duinen waar je aan de andere kant over stenen naar het strand moest. ik dacht leuk dus klim naar beneden stap op het zand en... zak tot mijn knieen weg in de blub :( *foto
daarna moest ik me dus wassen dus hebben we aangeklopt bij mensen die daar in de buurt woonden daar kreeg ik een emmer men water om de vieze klei smurrie van me af te beitelen
redelijk schoon toen weer in de auto.
die avond gegeten bij de mac als eerste avond maaltijd op Surinaamse bodem :)
die avond mn mooie witte ezel shirt uitgeschrobd met starlight zeep (ja reclame) maar dat spul werkte goed zeg! daarna gewoon in de wasmachine (die ook op koud water werkt) gegooid en hij is er best schoon weer uitgekomen.
rest van de avond niet veel meer gedaan heel moe van alle indrukken enz.

• 27 Augustus 2013 - 16:40

Ineke Heinhuis:

Zeeklei schijnt heeeel goed te zijn voor je huid!

• 28 Augustus 2013 - 08:12

Patrice:

Ah, heerlijk fruit is dat, in Curacao noemen ze het kenepa's.

Veel van je eerste verwonderingen zijn zo herkenbaar, zoals de koud water constatering. Leuk!

• 28 Augustus 2013 - 08:37

Buus Luus:

Hey Laura

Nou ja, hoe bestaat het; een Heinhuis onder de blubber, echt nog nooit gezien hoor!!!
    Normaal gesproken zou een koud water douche niet echt een fijne verrassing zijn maar ik begrijp dat het daar een soort van verademing is. Zo zie je maar weer meid, andere landen, andere gebruiken, en jij maakt dat allemaal mee! Stoer. Hou je haaks met dat warme weer, tropische mannen en vruchten.

• 29 Augustus 2013 - 19:42

EgbertJoostenj:

In beautycentra betalen ze veel voor een modderpakking en jij krijgt er een gratis! Ga zo door en je zult het ver brengen.