De ralleighvallen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van laura heinhuis - WaarBenJij.nu De ralleighvallen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van laura heinhuis - WaarBenJij.nu

De ralleighvallen

Blijf op de hoogte en volg laura

27 November 2013 | Suriname, Paramaribo

DAG 1
we wouden na weer een gehaaste ochtend (dat is ons ritueel bij trip) om half 8 vertrekken naar raleighvallen, nam er geen enkele taxi op :( totale paniek natuurlijk (niet echt natuurlijk) want we moesten om 8 uur bij zus en zo zijn... eindelijk na 5 uur (4x bellen) een taxi gevonden vraagt hij 20 srd!! (normaal 15 ofzo)dus we hebben soort van (rianne helemaal) ruzie gehad met de taxichauffeur.. vervolgens kwamen we ietsje te laat aan bij zus en zo, daar stond al een hele bus vol mede-trip-gangers te wachten (oepsie). na onze bagage ingeladen en ons aan iedereen voor gesteld te hebben gingen we op weg. 4 uur lang in de auto zitten met soms plas/rookpauze en nog een winkelpauze op zanderij. vervolgens overgestapt in de boot. hier hebben wij geluncht rotti-rollen uit een pakje verassend lekker.
de boottocht hebben we ook meerdere pauzes gehad vooral omdat de motor het water niet goed afvoerde (ofzo) bij de eerste pauze zijn rianne en ik met kleren aan in het water gaan zitten. waardoor we dus meteen kleddernat waren waardoor we vanaf toen iedere stop konden zwemmen :) na 4 uur in de boot eindelijk aangekomen bij onze logeerplek!! de spullen hier maar uitgepakt, hangmatten opgehangen onze medebewoners ontmoets (doodshoofd aapjes (die we nog vaak gevoerd hebben) en vleermuizen) en toen snel voor het eten een lekkere duik. we hebben tijdens het eten kennis gemaakt met mensen die die dag de voltzberg beklommen hadden. zij hadden de wandeling in 5min gedaan zijn weer naar beneden gelopen hebben daar een blinddoek gemaakt van bladen en hun armen en benen vast gebonden om de wandeling en klim nog een keer te doen dan duurde het inderdaad 4 uur heen en 4 uur terug. wel verwachten ze een beetje spierpijn de volgende dag. wij rekende er op zaterdag de bult op te moeten maar dat bleek te zijn veranderd naar vrijdag dus de volgende dag (Aaaah). dus we zijn redelijk vroeg naar bed gegaan om de volgende dag weer vol energie te zijn.
DAG 2
de wekker stond om 8 uur zodat we om 9 uur aan onze barre tocht konden beginnen. 5 min in de boot en toen was het zover. naar de voltzberg lopen duurt ongv. 4 uur met een lekker bobbelig bospad met tussendoor een watertje het was prima te doen. toen kwam de echte voltzberg... dit was wel pittig het was 245 meter maar zoooo steil! eindelijk op de top aangekomen wel toffe foto's gemaakt met onze mooie bezwete koppen.. 1 man had de top niet gehaald maar we besloten niet langer te wachten en weer naar benden te gaan, komen we hem tegen. Ellen, Thessa en ik zijn met hem nog een keer naar boven gegaan (ergens vanaf 2/3 ofzo). toen weer naar beneden en die 4 uur weer lopen dat was hell. Niet omdat het zo vermoeiend was maar zooooo saai. ik was er zo klaar mee. de terugweg nog wel een duikje gemaakt bij een waterval. daarna met de boot terug naar kamp waar het avondeten al stond te wachten. dat ging er wel in we hadden zo'n honger. die avond lag iedereen ook weer vroeg in de hangmat. Behalve ellen, 2 andere trip genootjes, ik en de tripleiding (of hoe je die dan ook noemt) we hebben het spel kaartjeblazen gedaan. best gezellig. daarna heb ik een heerlijk nachtje geslapen in mijn super-de-luxe hangmat.
DAG 3
vandaag mochten we later op. 9 uur wat een luxe! Het doel was om om 10 uur op de boot te zitten voor een wandelling naar de moedervallen. dit is gewoon gelukt lang leve goeie planning :P deze keer moesten we maar een uurtje wandellen maar de lol was er voor mij eigenlijk wel af door de lange wandeling van gister. wel heb ik er een leuk souveniertje aan over gehouden want onze gids heeft voor alle echte meisjes in de jungle een waaier van blad gemaakt (echt tof) bij de moedervallen hebben we lekker gezwommen. ons werd verteld dat we wel niet te veel naar het midden moesten omdat daar sidderalen zaten (spannend) pas later werd ons verteld dat er redelijk bij ons in de buurt 3 redelijk grote gezien waren (Wel goed dat we dat toen niet wisten) daarna weer een uur terug lopen (HELL)( ik was er zo klaar mee). Weer op het kamp was er een vrije tijd middag die we hebben besteed door baka banas te maken, aapjes te voeren en een spin op mn hand te houden. voor het eten zijn we nog met een wat lkeinergroepje naar het vliegveld gelopen (10 min dat kon ik aan) voor de zon's ondergang. we hebben hier hele mooie foto's van maar de zon's ondergang zelf was niet half zo mooi. toen terug naar het kamp om te eten. weer lekker we hebben de zelfde kok als op brownsberg en die kan koken! die avond waren we van plan een kampvuur te maken maar wegens wateroverlast hebben een gezellige avond onder een afdakje gehad ook leuk:)
DAG 4
Vandaag weer om acht uur ontbijd want om half 10 vertrekt onze boot weer naar de bewoonde wereld en we moeten nog pakken. na ons laatste ontbijdje met geweldig uitzicht, het inpakken van de spullen en gedag zeggen van iedereen. vertrok de boot. na 4 uur varen weer in de auto en na 4 uur rijden weer thuis.

Het was een super toffe trip en heb echt een geweldig weekeind gehad. toen was de laatste week op chirurgie wat ook prima gin volgende week kinderen (zo benieuwd)

groetjes aan iedereen in het koude kikkerlandje

• 27 November 2013 - 13:58

Ineke:

Fijn verhaal Laura! Groetekes daar.

• 29 November 2013 - 18:38

Hans En Jerka:

Leuk weer van je te lezen. Aan avontuur geen gebrek :-).
    Hier grijs en koud :-P