vliegreis en aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van laura heinhuis - WaarBenJij.nu vliegreis en aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van laura heinhuis - WaarBenJij.nu

vliegreis en aankomst

Blijf op de hoogte en volg laura

26 Augustus 2013 | Suriname, Paramaribo

eerste keer vliegen! dit was toch wel spannend om half elf van huis vertrokken op naar Schiphol. daar eerst verdwaalt en toch de juiste incheck balie gevonden. daar konden we ons ticket krijgen en onze grote bagage afgeven. toen zijn we gezellig met de hele club de 4 surinamegangers + uitzwaaicomité even gezellig wat gedronken. rond half 2 gingen we naar de gate dat bleek een beetje laat te zijn als nog uitgebreid afscheid wil nemen dus toen moesten we snelwandelend door de paspoort en handbagage controle.
Daarna zaten we in het vliegtuig 9 uur lang bijna niet te doen wel gezellig maar o zo lang stilzitten. Om de zoveel tijd kwam er een karretje langs met drinken en rond de etenstijden ook met eten. de eerste keer dat ze langskwamen hadden we alle 4 een speurtocht naar onze portemonnee bleek het niet nodig te zijn. het was wel duidelijk dat we alle 4 nog nooit zo lang in het vliegtuig hadden gezeten.
de aankomst was opzich rustig we kwamen alleen wel laat van het vliegveld dus waren we ook laat met het aansluiten in de douanerij voor paspoort controle.wij stonden daar dus ons psychisch voor te bereiden op 3 kwartier wachten komt er zo'n man naar ons toe kunnen we meekomen helpt hij ons verder echt geluk dus:) de bagage ging ook heel soepel we kwamen daar daar binnen komt mijn koffer meteen langs daarna die van rianne en ellen. op die van thessa moesten we wat langer wachten want wij stonden naar die band te staren blijkt dat hij er door iemand naast gezet was.. kun je lang staren.
toen moesten we de taxi vinden hij was al geregeld door onze Surinaamse mentor en vinden bleek niet lastig te zijn want ze droeg een neon roze shirt we moesten buiten nog even 5 minuutjes op der wachten en het is verbazend hoeveel mensen er in 5 minuten naar je toe komen om te vragen of je een taxi nodig bent.
de mensen van de taxi waren erg vriendelijk en het was dus een gezellige rit naar ons huisje onderweg nog even gestopt bij een winkeltje voor een brood, flesje water en een zak chips wij zouden de nacht wel overleven.
bij het huis was de huisbaas er al en die heeft ons de sleutels en een korte rondleiding gegeven. vanmiddag komt hij nog weer langs voor een uitgebreide uitleg.
daarna hebben we op ons balkon (ja we hebben een balkon hoe stoer is dat) even wat gedronken en de zak chips opgegeten. toen zijn we maar naar bed gegaan want we waren alle 4 gesloopt het was toen 11 uur Surinaamse en 4 uur Nederlandse tijd.

vanochtend eerst om 5 uur Surinaamse tijd wakker geblaft door straathonden Gelukkig wel weer in slaap gevallen en door geslapen tot 7 uur dat is in Nederland dus 12 uur nu lekker op het balkon met z'n allen reisverslagjes schijven

dat was het voor nu,
ik ga proberen dit bij te houden eens kijken hoe lang ik dat red :)
groetjes laura

• 26 Augustus 2013 - 15:58

Patrice:

Laura, ik ben benieuwd naar je avonturen, dus vooral blijven schrijven, dan blijf ik lezen!

• 27 Augustus 2013 - 14:27

De Buurtjes:

Hoi Laura,

Wakker geblaft worden door de zwerfhonden...
    Dat is dus hetzelfde als in Havelte (Waffel en Jip) ;-)
    Je voelt je dan ook vast meteen thuis.
    Zo'n balkonnetje klinkt ook helemaal toppie zeg, mooi uitzicht?
    Spannende eerste dag zo, wij zijn benieuwd naar je verdere belevenissen!

Veel plezier!
    Groetjes van de buurtjes