het fietsverhaal!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van laura heinhuis - WaarBenJij.nu het fietsverhaal!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van laura heinhuis - WaarBenJij.nu

het fietsverhaal!!

Blijf op de hoogte en volg laura

08 November 2013 | Suriname, Paramaribo

DEEL 1
Rianne komt s’ochtends ongv. Kwart over 6 helemaal uitgeslapen natuurlijk onze fiets badkamer binnen. Is ellen’s fiets weg! Rianne Thessa roepen, thessa naar beneden. Rondje om huis lopen fiets nergens te bekennen. Rianne is toch maar naar stage gegaan anders kwam ze te laat. Thessa en ik hebben nog even weer een rondje gelopen maar daarna opgegeven. Fiets gestolen. We hebben een briefje voor ellen neer gelegd en zijn toen toch ook naar stage gegaan.
Na stage moesten thessa en ik toch langs de fietsverhuur dus hebben het meteen doorgegeven, daar werd aangegeven dat je het beste aangifte kon doen. Wij zijn bij thuiskomst meteen langs rika gegaan om het ook even doorgegeven en nogmaals te overleggen wat we moesten doen weer kwam de politie ter sprake dus na dit gesprek snel bonen opgewarmd en daarna op naar de politie.
Wij zijn hier vervolgens heen gegaan met een tas vol eten en een pakje kaarten met de verwachting dat we er wel een paar uurtjes zouden zitten. Bij binnenkomst bleek het vet rustig en werd ons natuurlijk gevraagd wiens fiets gestolen was helaas was ellen nog op stage. wij kijken elkaar een beetje aan en opeens is de fiets van rianne. Zij mag dus mee naar binnen om antwoord te geven op wat vragen. Thessa en ik hebben dus lekker een uurtje pepernoten kunnen eten en kaarten. Toen was het allemaal weer klaar dus konden we naar huis.

DEEL 2
3 dagen later lopen Thessa en ik naar de winkel, onderweg werden we nageroepen. Wij gaan vervolgens iets harder lopen en voor de rest gewoon negeren. De terugweg zijn ze er nog steeds blijkt dat het jongere jongens zijn (basisschool) vraagt er 1 zijn jullie een fiets kwijt? Wij hadden echt zo iets van hoe weten zei dat nu. Toch maar ja gezegd, blijkt dat ze weten waar hij is een jongen had ze verteld dat hij een fiets gepakt had hij had hem hen ook laten zien. (volgens de jongens was het zo’n fiets waar alle stagiaires op fietsen (kan bijna niet missen)) wel had hij hem rood gespoten. We hebben de jongens bedankt en zijn door gelopen meteen maar weer naar rika om te kijken wat we nu het beste konden doen. Zij heeft de jongens ook nog even ondervraagd. Rika kent de jongen hij is 14 en gaat naar een speciale school hij heeft een tijdje geleden zand voor haar verplaatst dus kan hij ook gezien waar we onze fietsen zetten. We hebben vervolgens afgesproken morgen na stage weer langs de politie te gaan.

DEEL 3
Terug van stage en Rianne en ik langs de politie. We komen daar en net als de vorige keer is het rustig dus zijn we meteen aan de beurt. Deze keer mocht ik mee want ik had samen met thessa de jongens gesproken. We hebben het hele verhaal van de vorige dag aan de politie uitgelegd. Meld hij ons dat hij wel 100% zeker moet zijn voordat hij ergens langs zou gaan dus of wij de fiets gezien hadden.. niet dus dan of de jongens langs konden komen maar die wouden graag dat we hun naam niet zouden melden en ze waren zo stoer geweest om naar ons toe te komen dat we besloten dat we hun adres niet door gaven. We hadden wel verwacht dat ze niet meteen in de benen zouden springen maar we konden weg zonder enige verbetering dus dat was minder…

DEEL 4
Eindelijk de jongen op de fiets gezien dus we konden weer langs de politie (jheee) deze keer gaan ellen en rianne lopen naar beneden staat eric beneden dat hij met ze mee gaat naar het huis van de jongen om de fiets te halen want de politie doet toch niets. Dus zij met eric naar het huis van de jongen blijkt dat hij al 3 dagen niet thuis is geweest en dat hij al veel meer heeft gestolen zoals een blackberrie en geld. Vervolgens zijn ze langs meerdere van zijn werkplekken geweest of hij daar misschien was. Ook niet het geval. Als laatste nog langs zijn school is hij daar al ongv. Een maand niet komen opdagen. Ook zijn ze er achter gekomen omdat rika en eric de jongen kennen dat hij thuis geslagen word. Eigenlijk dus een heel zielige jongen ik krijg steeds meer medelijden met onze fietsendief lijkt alsof hij flink in de problemen zit. Maar goed geen jongen en geen fiets.
Eric heeft overal zijn nummer achtergelaten voor het geval dat de jongen ergens komt dan nemen ze contact met hem op. Ook heeft hij de ouders hulp aangeboren. Eric is een toffe vent zeg maar heeft ons flink geholpen.

Deel 5 enz volgt later