nickerie - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van laura heinhuis - WaarBenJij.nu nickerie - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van laura heinhuis - WaarBenJij.nu

nickerie

Blijf op de hoogte en volg laura

16 September 2013 | Suriname, Nieuw Nickerie

eerst een heel klein stukje lover stage dan een lang stuk over het weekeind nickerie!!

stage was ok deze week ik heb weer veel gezien ben meegeweest naar een gastroscopie (slangetje in de mond om slokdarm te bekijken) en naar de röntgen. daar is me nog weer wat doms gebeurd ik moest iemands benen vasthouden zodat ze dan goed lag. zegt die man die de foto maakt pak maar even een schort... dus laura pakt schort valt het me bijna weer uit de handen. zo'n ding weegt 5 kg ofzo omdat er lood in zit even niet aan gedacht :)
vandaag dus de nieuwe stage week voor het eerst op een mens subcutaan (onder de huid) geïnjecteerd echt tof.

weekeind in nickerie
nickerie is na parimaribo de grootste stad van suriname. het ligt ongv. 3 of 4 uur rijden van Paramaribo en het ligt in het westen van Suriname aan de grens van Guyana.
om ongv. half 8 in de auto gestapt op naar coronie hier moest onze chauffeur/reisleider/gezelschap (rika's vriend die toevallig naar nickerie ging)even praten met de burgemeester. wij hebben in coronie niet veel gedaan alleen een bloem genaamd faja lobi (vurige liefde) ondekt. na het bezoek aan de burgemeester zijn we nog even naar het strand gegaan waar we na veel pogingen een krab gevonden hebben. daarna door naar nickerie. we zijn rond 15 uur aangekomen. we hadden niet geluncht dus waren heel blij dat we rond half 5 bij een plaatselijke chinees gingen eten. hierna zijn we met z'n 4ren gaan winkelen en eric (de chauffeur/reisleider/gezelschap (rika's vriend die toevallig naar nickerie ging) ging naar het hotel en daarna naar een vergadering. daarna hebben we wat gedronken op een terrasje rondgelopen over een klein avond marktje (ofzo) een suikerspin gegeten en we zijn naar een dijk geweest. toen weer terug naar het hotel en lekker slapen rond half 1 ofzo..
volgende ochtend weer vroeg op (6:30) om naar bigi pan (grote pan) te gaan. dat is een meer met allemaal riviertjes er aan. een soort giethoorn maar dan in suriname met brak water een paar kaaimannen en heel veel toffe vogels. het was echt heel mooi om te zien. we hebben 2 uur lang rondgevaren. ergens op een kaaiman vrij stukje hebben we even stil gelegen voor een lekker duik ook hebben we daar een modderbad genomen met lekker rivierklei... (wel heel leuk) bijna goed schoongespoeld allemaal weer aan boord van ons (knalgele!!) bootje geklommen. we zijn de hele dag overal weer modder tegen gekomen. daarna zijn we weer naar huis gegaan want eric wou nog voetbal kijken :)
echt een geweldig weekeind gehad!!!!!

als het lukt upload ik een filmpje met een korte huistour zodat inbrekers in suriname weten waar ze zijn moeten :P

• 16 September 2013 - 22:32

Hennie:

hoi laura, we genieten van je verslagen; wat geweldig om zo'n periode mee te maken, geniet er maar heel erg van. daar warm, hier regent het en t wordt koud; hebben ze daar misschien nog een (senior)zuster nodig. lijkt mij ook wel leuk. doej hennie

• 17 September 2013 - 21:25

Hans En Jerka:

Hoi Laura,
    Leuk om zo mee te levzen. Kun je niet wat vaker schrijven? Dan kijken we niet steeds voor nix. :-D.
    Zijn jullie al een beetje bijgebruind?
    - hans

• 18 September 2013 - 10:28

Janine:

hallo laura! leuk om even mee te lezen met je......toch vurige liefde gevonden dus? haha ik zeg plukken....deze mag je vast wel mee naar huis nemen straks van je mam..(geintje).
    Veel plezier daar!!! en groetjes uit grunn