De eerste week en dégustation de vin - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van laura heinhuis - WaarBenJij.nu De eerste week en dégustation de vin - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van laura heinhuis - WaarBenJij.nu

De eerste week en dégustation de vin

Blijf op de hoogte en volg laura

12 Maart 2017 | Frankrijk, Montpellier

Bonjour,

De eerste week les alweer gehad :D. tijdens de lessen voelt het echt alsof het langzaam gaat maar toch kan ik ondertussen kleine (langzame ) gesprekken verstaan, ken ik een paar zinnen en het is nog leuk om te leren ook (wie had dat nou verwacht). Waar ik ondertussen wel achter ben is dat de Franse taal een boel kleine regeltjes heeft die ALLEMAAL uitzonderingen hebben. Ook hebben vrouwen blijkbaar behoefte aan extra letters want alle vrouwelijke woorden hebben danser extra letters. + Dat het op de een of andere manier logisch is dat je ontzettend veel letters hebt aan het eind van de woorden die je niet uitspreekt… Ik snap niet hoe ze het hebben kunnen verzinnen maar, op deze paar kleine ergernisjes na is het erg leuk om te leren. Wat daar natuurlijk wel bij helpt is een leuke klas en die heb ik toevallig. Volgens mij heb ik iedere dag van de week nog wel met een groep geluncht en daarna gezellig de stad verkent. Met een gezellige groep is een vreemd land prima te doen :). Donderdag ben ik met een groepje naar het ILA (de school) verblijf geweest ( Voor de mensen die niet in een gastgezin zitten). Hier was het met een borreltje ook erg gezellig. Kort samengevat was vrijdag niet mijn beste schooldag ;P .
Vrijdag ben in ook weer met een activiteit van de school mee geweest. Een wijnproeverij bij Château de Flaugergues een groot huis (officieel een kasteel) gebouwd in 1696 en een beschermd historisch monument sinds 1986. We kregen eerst een rondleiding op het terrein en in het huis dit is allemaal nog in de familie waarvoor het allemaal gebouwd is en was erg leuk om te zien. Na de rondleiding kwam het wijnproeven. Ik als echte wijnkenner had geen idee wat ik aan het doen was :’). Er waren 3 wijnen een Witte een rosé en een rode wijn. Er was een dame die vertelde wat je moest doen en waar je op moest letten. Eerst het bekijken dan het ruiken en vervolgens het proeven. Bij het ruiken vroeg ze ook naar wat voor fruit het rook en iedereen zei dingen die er vervolgens ook in bleken te zitten, hoe ze dit deden weet ik nog steeds niet ik rook alleen wijn…
Vandaag (zaterdag) de eerste dag van het weekeind hebben we met een groep van de cursus Montpellier verkend en op de meest mooie plekjes foto’s gemaakt. Zo zijn we bij de arc de triomphe van Montpellier, het aquaduct van Saint-Clement en Jardin des plantes de Montpellier. Dit laatste is een grote tuin (zo’n 4,5 hectare) die is gemaakt/gebouwd in 1593, de tuin word nu onderhouden door de universiteit van Montpellier en er staan planten van overal ter wereld. Een hele gezellige dag gehad maar dankzij het glooiende landschap van Montpellier ben je aan het eind van de dag flink moe.
Morgen ga ik mijn hele Frans-schrift maar eens doorlezen om een beetje te oefenen voor de les van maandag en een leuk parkje opzoeken.

à tout à l'heure

  • 12 Maart 2017 - 12:12

    Hans:

    Taal rijker en de lever groter..;-) leuk om te lezen! LauraPower

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laura

Now in Montpellier

Actief sinds 28 Feb. 2013
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 105402

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 01 April 2017

Taalreis naar Montpellier

25 Augustus 2013 - 27 December 2013

Suriname

Landen bezocht: