Vliegen en le devoirs - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van laura heinhuis - WaarBenJij.nu Vliegen en le devoirs - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van laura heinhuis - WaarBenJij.nu

Vliegen en le devoirs

Blijf op de hoogte en volg laura

06 Maart 2017 | Frankrijk, Montpellier

Bonjour!

Goh wat vond ik het op laatst verrekte spannend. Alleen te vliegen om vervolgens in een vreemde stad, vreemde taal en natuurlijk een vreemde familie voor een maand terecht te komen. Eenmaal in het vliegtuig werd het beter want dan kun je toch niet meer terug ;) . Na de 1,5 uur in het vliegtuig te hebben gezeten uiteindelijk veilig geland in Montpelier. Eerst maar eens even uitzoeken hoe ik bij place de la comédie moet komen. Lang leve vriendelijke buschauffeurs hierdoor kwam ik er achter dat in plaats van wat ik van mijn gastgezin had gehoord (meteen in de tram lijn 1 en dan kun je er zo uitstappen bij la comedie) moest ik eerst met de bus om vervolgens op de tram te stappen. Eenmaal bij place de la comédie was er niemand van het gastgezin. Ik heb dus meteen mijn eerste „franse” telefoongesprek mogen om aan te geven dat ik er was. De moeder uit het gastgezin is me op komen halen samen met haar dochter van 6 en heeft mij meteen laten zijn waar de school was.
Eenmaal bij het huis aangekomen laat ze me mijn kamer zijn en laat mij met rust om m’n spullen in te pakken. Haar dochtertje van 6 echter niet die bekijkt eerst al mijn spullen en vervolgens nodige ze me uit voor een potje cache-cache (verstoppertje). Bijzonder goed voor het tot 22 tellen ;). S’avonds geholpen met koken om zo zelfs met mijn belabberde Frans toch wat mee te kunnen luisteren.
De volgende dag op tijd weer op voor de eerste dag van de taalcursus. Hier werden we meteen in groepen opgedeeld. Ik had echt het idee dat deze niet op niveau waren er zaten 2 mannen naast me gezellig Frans te praten en ik verstond er niets van. Dit bleek ook zo te zijn na wat uitleg (in het Frans) die bij alle opleidingen hoorde werd je een voor een opgehaald om naar je daadwerkelijke groep te gaan. Dit was meer op niveau. Vervolgens 4 uur lang Franse les. De ultieme basis en mensen die allemaal net zo beginner zijn als ik we zitten met 3 continenten en de meest uiteenlopende beroepen in het klaslokaal. Veel geleerd en huiswerk (le devoirs) meegekregen.
Aan het eind van de lesdag ben ik met 2 medescholieren (Mohammed uit Egypte en Elisa uit Mexico) mee geweest met de Montpellier tour. Ik heb er niets van verstaan maar het was erg gezellig :D
We zullen zien wat de rest van de tijd brengt (hopelijk wat Franse kennis)

A plus tard

  • 07 Maart 2017 - 09:47

    Thessa:

    Super stoer! Wat ziet het er daar mooi uit. Maak er wat moois van

  • 07 Maart 2017 - 14:43

    Egbert Joosten:

    Mooi begin. Kun je met een Egyptenaar en Mexicaanse Engels praten?

  • 07 Maart 2017 - 20:41

    Hennie En Harm:

    stoer..weg zoeken in onbekend land. maar parlez vouis un peu de fransosen dan giet het subiet beter veel plezieer vooral

  • 12 Maart 2017 - 12:07

    Hans:

    Dat heb ik dus met die fransen. Rare jongens... maar geniet vooral en zo te lezen gebeurt dat ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laura

Now in Montpellier

Actief sinds 28 Feb. 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 105378

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 01 April 2017

Taalreis naar Montpellier

25 Augustus 2013 - 27 December 2013

Suriname

Landen bezocht: